Nu har matte fått sin datasladd.

Hej på er.
Vi har väntat på en datasladd.
När den kom så hjälpte jag matte öppna posten.
 
Datasladden låg i en sådan där mjukt fodrat paket.
Eftersom jag är en snäll hund så ville jag hjälpa matte öppna paketet.
 
Den otacksamma människan blev inte det minsta glad
:-(
Sen var jag ju tvungen att kolla reklamen också :-)
Det kunde ju vara något intressant.
Fast matte brukar säga att hon ska ställa en påse utanför dörren som posten kan lägga reklamen i på en gång så slipper hon kasta den.
 
Jag hörde på matte att hon inte alls var nöjd med mig.
Lite kan det ju ha med och göra att jag inte bara hjälpte henne med posten.
:-)
Jag gillar att ligga i badrummet och matte låter mig göra det men efter mitt senaste påhitt så får jag nog inte vara ensam i duschen.
Matte har en massa schampo flaskor och jag tog en.
Den var av plast som inte alls höll för mina vassa tänder
:-)
Jag bet hål i flaskan och sedan gick jag omkring lite överallt och spillde
Matte blev riktigt sur
Hon har inte mycket till humor ibland.
 För det mesta är jag ju en snäll valp och matte är jättekär i mig.
Sen tycker jag faktiskt att matte får skylla sig själv.
Om hon inte ville ha massa schampo utspillt i hela lägenheten och posten öppnad så har hon faktiskt kunnat kliva ur sängen när jag sa åt henne, eller hur.
Matte jobbade sina sista nätter före semestern nu i onsdags och torsdags och när hon kom hem i fredags så sa hon , lille plutt jag tänkte att du bara går ut och kissar nu lite snabbt så kan matte sova sen. Jag har semester sen och vi kan åka ut när jag vaknar.

Detta var att frångå våra rutiner och jag gillade inte alls detta.
När matte ska jobba natt så springer vi innan första natten och då sover jag gott när hon kommer från jobbet och när hon går av sista natten så brukar vi ta oss en längre vända så hon får sova en stund sen och därefter åker vi till skogen på eftermiddagen när hon vaknar.
Så gör vi alltid men nu blev det inte så.
Kan ni fatta att jag blev uttråkad på att hon sov och bara fräste
tyst med dig, gå och lägg dig, matte vill sova, vad gnäller du för, låt bli mitt täcke,

Till slut gav jag upp.
Jag roade mig själv
:-)
Men sen när matte behagade vakna så blev det ingen tripp till skogen.
Matte var tvungen att städa.
Torka schampo både från mig och hela lägenheten.
Vet ni att schampo bubblar och skummar en hel del.
Jag blåste bubblor.
Matte undrade hur mycket jag fått i mig
Det smakade illa så det var bara lite i mun som jag fått när jag bet sönder flaskan.
Hela tiden hon städade var hon sur men när det var klart så vart hon glad igen och vi placerades i bilen.
 Jag älskar att åka bil för det betyder oftast att vi ska ut och springa.
 Jippi, kom igen då tanten.
 När man sprungit så måste man vila lite.
I morgon ska vi ut igen och jag blir 7 månader då.
73 cm hög och 34 kg
Jag har ett band av långt hår längs med hela kroppen från halsen till svansen som spretar åt alla håll.
Bandet är ungefär 2 decimeter brett. Sen har jag vackert skägg också . Jag börjar få långt hår på fötterna också.
Med andra ord snygg och perfekt.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0