Favoritplats

Jag har hittat min favoritplats.
På kvällen när jag lägger mig så ligger jag en stund hos Ann i sängen och kramas.
Men det är så hiskeligt varmt i hennes säng så jag lägger mig på golvet.
Sen har jag kommit  på att det är svalast vid balkong dörren.
 
Detta är husets skönaste plats. Nja, kanske köket är bättre :-)
Men där vill jag inte ligga ensam på natten så vid balkongdörren slår jag mig till ro när vi ska sova.
 
Ann lade ut ett täcke på golvet för att jag skulle ligga mjukt.
Det tog jag bort.
Det blev för varmt. Det är ju golvsvalkan som jag är ute efter.
Men det är inte bara jag som gillar svala golv.
För när Ann somnar så hoppar Azzlan ner på golvet.
 
Han tycker också om svala golv.
Jag har sett att han brukar ligga i köket på dagarna.
Där är golvet svalare än i övriga huset.
 
Prinsessorna Vilda och Fiffi ligger oftast i soffan på dagarna men hos matte på natten.
 
Jag föredrar i alla fall golvet.
 
Matte har slutat komma dragande med sina gamla täcken :-)
 
 
Hon har fattat att ett bart svalt golv är vad jag föredrar.
 
 
Matte kallar mig sin ettöring.
Jag ställer mitt ena öra när vi är ute och sen har jag det halvt uppe när vi är inne.
Jag är för snygg
:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0