Frukost dax

Nu har vi ätit frukost!
Matte vill ha ordning och reda vid maten.
Hon tycker inte om att vi vandrar runt och äter av varandra men vi gör det allihoppa så fort hon vänder ryggen till.
Men den som har sämst bordsskick är den lilla divan Fiffi, för hon kan kliva i skålarna.
Det gör inte jag eller någon annan.
Katten Spock kommer ofta och delar min mat för att visa sin makt över mig.
 
Jag tar det säkra före det osäkra och låter honom få som han vill.
Annars har han massa vassa klor.
Sen låter den katten så himla otäckt när han blir sur.
Han morrar djupt och den morrningen övergår i skrik, som gör att man darrar av skräck.
Men bara han får som han vill så är han en jättebra kompis.
Han till och med kan slicka på mig när jag ligger för att sova.
Han är van vid alla mattes jourhundar så han sätter alla hundar som kommer innanför dessa dörrar på plats direkt.
Oftast är han med i köket och övervakar oss vid matdax också.
 
Men han struntar i att vi snor av varandra.
 
Sen brukar jag gå runt och se till att alla matskålar är urdiskade ordentligt :-)
 
Men Vilda tunnan brukar åka bort från min mat.
Hon är bred över ryggen så det räcker.
Jag brukar gå till Fiffis skål och rensa den på rester för hon lämnar alltid.
Matte tycker inte att det gör något huvudsaken hon har lämnat skålen.
 
Själv åt matte havregrynsgröt med lingonsylt.
Det var gott för jag fick hennes rester också.
 
 
Stackars mig!
Matte ska jobba i helgen :-( snyft,snyft hur ska det gå för mig!
Matte har ju haft lite semester för att kunna ta hand om mig ordentligt första veckan.
(Fast jag vet nog att hon varit ledig för att kunna skyfla upp mig i famnen och bära ut mig i snön för att jag ska kissa ute)
Hon säger ju inte så men jag vet jag.
På natten när matte och Azzlan jobbar så är ju lillhusse Janne hemma. Men han sover ju som en stock och hör inget.
 
Det var bara de första nätterna som jag behövde gå ut, ja eller matte tyckte jag behövde gå ut. Själv tyckte jag det var varmt och gott att kissa inne :-)
Men nu är jag en stor pojke och klarar hela nätterna utan problem.
En tidig morgon väckte jag matte men nu kan jag sova hur länge som hälst.
 
Matte får till och med själv gå på toa innan jag behöver ut.
När vi har kommit så långt att matte hinner få sitt livselexir , kaffe, innan jag måste ut. Då klassas man som fullständigt rumsren :-)
 
Morgonkaffe får hon inte ännu men snart tänker jag låte henne fika innan jag ska ut.
Nu är det flera dagar sen det hände en olycka inne och nätterna klarar jag jättebra.
 
Matte slutar 7 på morgonen och brukar vara hemma vid 8 och då går Vilda och Fiffi ut med henne direkt.
Nu ska det bli spännande att se hur första natten utan matte går för mig.
Men vi är inte där ännu så just nu kan jag lägga mig och smälta maten och ta mig en liten slummer innan vi ska åka ut till skogen.
:-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0