Kulibus

Jag älskar snöööö
Fast nog tycker jag att matte borde låta mig vara lös
:-(
Hon säger att jag måste vänta en hel vecka.
Hon vill veta hur jag reagerar i olika lägen.
Om det kommer andra hundar eller om det dyker upp ett rådjur eller något som skrämmer mig.
Vad gör jag då?
 
 
Jag måste vara säker på att mattes älskade ettöring inte springer bort, förstår du sötnos.

Säger hon.
Men jag tycker att jag redan har visat massor av gånger vad jag gör om det kommer främmande hundar.
Springer till matte och söker skydd.
Jag blir faktiskt osäker på främmande hundar och då är det bäst att vara hos matte.
Ibland gömmer jag mig bakom Vilda.
När den andra hunden som kommit fram för att hälsa på Vilda vill hälsa på mig så ställer jag mig bakom Vilda och hon vet att jag är rädd för hon går runt och runt så att hennes kropp döljer mig.
Hon påminner mycket om en mamma som går i försvars ställning.
 
Om matte tror att jag skulle lämna detta trygga för något okänt genom att springa bort så är hon ju dum.
 
Fast när Vilda kutar som en raket efter boll så vill jag bra gärna följa med.
Fast jag blir trött så himla mycket fortare än henne.
Matte säger att jag nog orkar leka mer snart.
Jag är ju bara en liten ettöring.
En dag när vi hade sprungit på boll så orkade jag inte gå hem så matte fick bära mig
:-)
Då var det minsann inte något gnäll på henne om att jag var för spinkig och vägde för lite.
fniss,fniss
 
Jag måste sätta mig och vila ofta när vi är ute.
Men jag hämtar ny fart och jagar boll så långt linan räcker och snart slipper jag lina.
Nu är jag trött och måste sova lite
:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0