Lika stor som Vilda

Jag mätte mig i går och jag har blivit lika stor som Vilda.
57 cm.
Fast jag väger inte lika mycket :=)
Vilda är en tung dam.
35 kg
Själv vägde jag bara 18,5 och matte tycker nog att jag borde väga lite till.
Fast jag har ju gått upp 3,5 kg på 2 veckor så det är ju bra ändå men vuxit 9 cm.
Om jag fortsätter att växa så här snabbt så får jag väl växtvärk.
Men så länge jag går upp i vikt och mår bra så får matte vara nöjd.
Jag är faktiskt riktigt snygg i kroppen,slank och smidig.
 
 
Vilda är så vacker med sin gråa nos.
Titta hit Vilda så jag kan fota dig,sa matte.
Vilda tittar upp och hon är trött.
Efter att vi varit ute och sprungit på boll så vill ju Vilda sova.
Lilla Fiffi är piggare.
 
Ja, matte vad vill du?
Får jag godis om jag tittar i kameran?
 
Nähä, inget godis.
 
Igår när vi mätte och vägde och klippte klor så fick vi godis.
Jag var jätte duktig när matte klippte mina klor.
 
 
Jag har en del svarta klor och då tar matte bara toppen och sen filar hon ner klon.
Det killade en del men jag satt stilla så jag fick godis för varje tass.
 
 
Den här gubben ska kammas.
Han gillar det och ligger och kanar på mattan efteråt.
Till sommaren ska han klippas.
Han kan vara lite grinig ibland.
Om jag hoppar på honom och slår med tassarna mot honom så rusar han på mig och om jag inte passar mig så nyper han till mig.
 
En gång skrek jag till för det gjorde ont då kom Vilda för att kolla vad det var frågan om.
När Fiffi och jag busar så kommer hon inte antagligen så hör hon att Fiffi och jag bara leker.
 
Spock & Shadow har blivit riktigt bra kompisar till mig.
Jag tror de tycker om mig.
Du kommer alltid fram och nosar på mig när vi varit ute.
Jag har fått lära mig den hårda vägen att kattlådorna i badrummet får man inte röra.
Visst är jag vacker.
En riktig snygging , säger matte.
:-)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0