Snö

Det är jättekul med snö.
Jag far fram som en jordfräs i snön.
Jag tycker det är härligt att ligga och rulla och skutta runt.
Matte skrattar åt mig.
Kallar mig sitt lilla snömonster.
Matte har kommit på att jag inte är någon täckes hund.
Det var ju skönt för mig.
Hon är lite trög annars min matte.
:-)
Tänk er själva att luffsa runt med ett jätte tjockt täcke i snön man orkar ju inte leka.
Utan täcke så har jag en helt annan frihet att kunna skutta och rulla mig och leka.
Inte blir jag svettig heller.
Jag tycker om svalka och nu äntligen har matte fattat att jag är tillräckligt varm av mig själv och min päls.
:-)
Fast det tog ju några dagar innan hon fattade att jag inte är frusen av mig.
Ja,ja hon lär sig väl :-)
någon gång ska jag väl få fason på henne.
Nu ska jag ut i köket och kolla om hon inte kan fatta att MAT kan man äta jämt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0