Egentid med matte

I dag åkte bara matte och jag ut för lite egentid.
Vi har inte haft det när matte varit sjuk.
I dag var en perfekt dag med härlig sol.
Jag skötte mig väl inte så jätte bra i skogen.
Jag hittade en hel hög med rådjursbajs som jag stoppade i mun och började smaska på.
Matte ropade på mig men jag låtsades inte höra.
För jag vet att om jag kommit till henne så hade hon plockat ur min bajs.
Jag sprang runt henne och vägrade komma och inte ens hennes godis kunde locka mig.
 
Självklart blev matte sur på mig och när hon slog sig ner på en stubbe och plockade fram picknickkorgen så låtsade hon som om hon inte såg mig.
Löjligt av henne va? Hon ville hämnas på mig.
Ungefär som om (ser och lyssnar inte du på mig så ser och lyssnar inte jag på dig).
 
Men jag vet hur jag ska luta huvudet pån sned och se så gullig ut att hon inte kan motstå mig.
Jag fick mitt vatten och kex och jag fick halva hennes bulle också antagligen tyckte hon att hon var larvig som straffade mig.
 
Sen luffsade jag runt lite i skogen medans matte fikade klart.
Jag blev faktiskt så trött så jag somnade i bilen på hemvägen.
STORM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0