Hej igen

Hej alla vänner.
Nu är jag här igen.
Här i mattes sköna säng har jag tillbringat mycket tid.
Matte har varit sjuk.
Hon har haft influensa.
Matte har rossla och rasslat i lungorna och då låg jag hos henne.
Jag var ju tvungen att vakta henne för jag kände att hon var sjuk.
När jag lade mig hos henne på kvällen så lade hon armarna om migoch sen sov hon.
Jag brukade ju kliva ur mattes säng efter en stund för att lägga mig på golvet vid balkongdörren där det är lite svalt men när matte var sjuk så låg jag hela natten hos henne.
Första natten matte var sjuk så vaknade hon till efter någon timme och blev förvånad över att jag låg kvar hos henne men samtidigt såg jag hur glad hon blev över att jag låg där.
Jag gav henne en puss och då lade hon armarna om mig och somnade om.
Jag ville givetvis inte väcka henne så jag låg kvar där i hennes famn.
Fiffi har också varit extra mycket hos matte.
I vanliga fall så brukar hon ofta sova hos lill husse Janne.
Det är en konstig kille för han har nog missat att en hund är fyrbent.
Han vill att man ska stå på tre ben som om man vore trebent.
Med andra ord ska man lyfta upp ett ben och då blir Janne glad och bjuder på en godis.
Ibland vill han att man ska sitta också och det har aldrig varit några problem för det brukar matte köra med.
Men Janne vill att man ska sitta och lyfta på ett ben samtidigt.
Eftersom jag är en smart hund så lärde jag mig ganska direkt vad det var han ville.
Vilda han lyfta på det ben som husse ber om.
Höger Vilda, så lyfter hon på höger ben och vänster Vilda , så lyfter hon på vänster.
Men vadå då, hon är ju 7 och har haft många år på sig att lära.
Jag är ju bara 5 månader så jag har kommit långt.
Tänk vad jag kommer att kunna när jag har blivit 7
 
 
Så fort matte hade blivit bättre i lungorna så satte influensan sig i hennes leder i stället.
Stackars matte hon hade det jobbigt.
Det är ju faktiskt tur för henne att jag är en så himla smart och snäll hund som inte drar och sliter allt för mycket i kopplet när vi är ute.
Matte använder både halsband och sele på mig för tillfället.
Hon har bättre kontroll över hur jag går.
Har ni sett vad fin jag blivit.
Kraftig och sen har jag skaffat lite muskler på rumpan också.
Jag har blivit en riktig stor pojke och matte är så stolt över mig.
Ofta kollar hon mig i mun så att mina tänder lossnar och de nya kommer som de ska.
Mer vackert skägg har jag lagt mig till med också allt för att visa att jag börjar bli stor.
Nu med mina riktiga tänder så har jag inga problem med att gnaga på de stora benen.
Jag växer så det knakar för nu vid 5 månaders ålder är jag
66 cm hög och väger 28 kg
Matte undrar nog hur stor jag tänker bli.
Fast hur stor jag än blir så kommer jag alltid vara mattes lilla sköterska som vakar över henne när hon blir sjuk.
Nu måste jag gå och äta för det är något som jag värkligen älskar att göra.
STORM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0