Morgontrött

 
 
I går blev jag ett halvt år och det firades med pickninck i regnet :-)
Vi var vid Motalas hundbad och matte stod mesta tiden under ett träd och muttrade.
 
Typiskt att det ska vara regn bara för att jag är ledig och vill göra något roligt.

Själv tyckte jag att det var perfekt.
Vad gör det med lite regn när man ändå badar och i alla fall blir blöt.
 
Jag har kommit på att jag kan simma.
Visserligen så plaskar jag massor med benen och håller hela överkroppen över vattenytan så matte håller på att dö av skratt ;-(
Men vadå då.
Jag lär mig väl att simma som Vilda om jag bara får öva lite.
Allt kan ju inte vara perfekt första gången.
Vilda har bara ögon och öron ovanför vattnet, och snabb är hon också.
Jag försökte i alla fall hinna ifatt henne men lyckades inte riktigt.
Matte fyllde en petflaska halvfull med vatten och kastade ut till Vilda och flaskan hamnade långt ut och Vilda bara rusade rakt ut med mig efter och sen började hon simma som ett spjut och när jag kom dit jag inte bottnade så vände jag först med ett himla plaskande tills jag kände botten, fast jag ville ju ut efter Vilda så jag plaskade iväg efter henne.
Matte blev nog lite orolig i början, kunde hon gått ha eftersom hon skrattade åt mig.
 
Väl hemma igen så blev det sova.
Inte i Vildas säng.
Där ligger inte hon heller för den delen.
Hon lade ut sin breda kropp rakt ner på golvet.
Hon som brukar ligga mjukt.
Fiffi lade sig åtminstånde i soffan.
Azzlan lade sig också rakt ner men valde i alla fall en matta att ligga på.
Azzlan och Fiffi badade inte utan gick bara i med fötterna.
Badkrukor är vad de är.
Kan säkert inte simma heller :-)
Men vad tog jag vägen då?
Nej inte någon av hundsängarna.
Var har lilla jag tagit vägen?
Gömt mig för matte :-)
Inte så lätt att gömma sig när man är en liten plutt på
70 cm hög och 32 kg tung.
Men jag är kort i rocken , bara 65 från svans till manke, matte undrar nog om jag kommer att bli längre.
Högre då?
Det kommer jag garanterat att bli för mina tillväxt zoner är kraftiga.
Men vart har lilla jag gömt mig nu då?
:=)
Nämen titta ett par ben som sticker fram.
Hittad
:-)
Husets svalaste plats.
Visst är jag söt när jag ligger i duschen och sover.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0