Tidig morgon

Tidig morgon och matte tror att jag tänker följa med ut.
Knäppisen får allt ta och vänta i ett par timmar.
Förstår inte vad hon ska ut klockan 4 på natten och göra.
Jag sover faktiskt alldeles för skönt för att resa på mig.
 
Måndag natt och tisdag natt ska hon jobba och då kommer jag ligga i hallen och vänta.
Men nu i dag så ska vi ut och springa.
Ingen är så snabb som jag. Vilda orkar inte med mig.
Hon springer på sin boll och sen lägger hon sig för att vila medans jag rusar runt.
Vi brukar hålla på tills min tunga hänger som en slipps ner mellan benen och det skummar ur munnen på mig.
När bröstkorgen ser ut som en blåsbälj så brukar hon säga att nu är det nog.
Väl hemma så sover jag i flera timmar.
Fast just nu vill jag inte alls gå ut.
 
Gå och lägg dig tokiga matte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0