Dumma Matte!!

Jag har kommit på att matte inte alls är snäll
:-(
Hon har så mycket måsten.
Man får inte dra i kopplet.
Då kan man ju tycka att hon faktiskt kunde gå lite snabbare, eller hur.
Sen får man inte sno hennes frukos macka , den snålingen.
Då behöver hon ju faktiskt inte alls lägga smörgåsen på vardagsrums bordet ,i lagom höjd med min nos också :-(
Är det konstigt att jag tar den då va?
Sen är hon riktigt elak och jobbig när vi kommer hem efter att ha varit ute.
Jag måste sätta mig på min beniga rumpa i trapphuset utanför dörren.
Vad nu det ska va bra för.
Likadant är det när vi ska gå ut.
Ingen hund som skuttar och bär sig åt får följa med ut, säger hon den elakingen.
Så måste man sitta stilla eller ligga ner och vänta medans hon klär sig.
Det jag tycker är värst är ju att hon inte fattar att jag är hungrig och törstig när jag kommer hem och då vill jag in snabbt för att dricka.
Sitt ner annars kommer du inte med in,

Får man säga så till sin hund?
 
Titta va hårt hon tycker att jag ska sitta på.
Dumma Matte!
Visst är det synd om mig.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0