Kolla in Händel.

Nu när Cicci är på besök så har hon sin Perser Händel med sig.
Den katten köpte lillhusse Janne och matte till henne i september när han var en liten söt katt unge.
De åkte upp till Östersund med katten i början av oktober.
Innan fick han bo här ett tag innan de kunde åka och då var han så liten.
 Gullig som en liten fluffig tennisboll :-)
 Så söt
 Lekfull och nyfiken
 Jätte bra kompis med våra katter och med hundarna.
 Fortfarande söt.
Men nu är han inte någon liten fluffig boll.
Nu är han ett stort monster.
 Jag tror att det är vinthund i katten för när Cicci ska borsta honom så lägger han sig på rygg och spretar alla ben ut åt sidorna som en vinthund.
Så ligger han hela tiden när hon borstar.
Matte ska försöka få ett foto när han kör vinthundsstilen :-)
Det är inte en enda tova någonstans på hela katten.
Annars brukar sådana där katter gärna få tovor.
Men Cicci säger att om man borstar genom pälsen varje dag så blir det inga tovor.
 Våra katter är lättare att sköta men de måste ändå ha en blank fin päls.
 Både grönögda Spock och brunögda Shadow har blanka fina pälsar.
De är mycket välskötta.
Men ingen slår Händels mjuka vackra välskötta päls.
 Drottningen Ellen är vacker men hennes päls är också av den lättskötta varianten.
Alla katterna har accepterat mig vilket jag är glad över.
Händel som aldrig träffat mig krökte bara rygg och blev stor som ett hus men när jag nosat så var det bra sen.
Han märkte väl att jag inte ville äta honom utan jag utstrålar välvilja och ville bara hälsa.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0